Philips 7000 series BDP7500S2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 series BDP7500S2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FMonnik01 21-11-2012

Ik heb deze BluRay speler nu 2 jaar, Hij speelde tot vorige week all schijven fantasctisch af met schitterend beeld en geluid. Sinds afgelopen vrijdag heb ik een HDCP error, geen beeld en geluid meer , alles zwart. Heb alles geprobeerd , nieuwe update , stekker eruit , niets hielp. Hij wordt nu teruggestuurd naar Philips. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren en wat het gaat kosten. Duurzaamheid is bij Philips tegenwoordig ver te zoeken. Ook klep gaat moeilijk open , moet steeds meerdere malen ejectknop indrukken eer hij opengaat.Weet iemand wat een HDCP error is ? Bvd

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Goedendag FMonnik01,

Wat vervelend om te horen dat uw BDP7500S2 niet meer werkt.

Een HDCP error betekent dat uw televisie en de BDP elkaar niet meer herkennen. Wanneer de televisie en de BDP op elkaar worden aangesloten "kijken" ze naar elkaars HDCP. Dit geeft aan dat het apparaat legaal is. Wanneer er een storing hierin optreed herkennen de apparaten elkaar niet en wordt er niets afgespeeld. U krijgt dan de melding HDCP error.

Ik ga er van uit dat de monteur het probleem snel voor u oplost en u snel weer gebruik kunt maken van uw BDP.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u altijd contact met Philisp opnemen.

Philips Webcare

Hobby45 02-03-2011

Na het stellen van mijn vraag m.b.t. het afspelen van AVCHD dvd's heb ik uiteindelijk een oplossing gevonden. Na de montage heb ik mijn homevideo gerenderd naar een Sony AVCHD file met extensie m2ts. Vervolgens deze file met het programma multiAVCHD (free) omgezet naar een AVCHD dvd bestandsstructuur. Deze structuur vervolgens met het programma CopyToDVD gebrand op een dvd. Het resultaat ziet er goed uit. Kijk ik naar het apparaat dan is de vormgeving erg mooi maar dat is persoonlijk. De beeldkwaliteit ziet er goed uit alhoewel ik nog geen blue ray film bekeken heb. Wat mij helaas zwaar tegenvalt is de traagheid van opstarten en met name het slecht reageren op de afstandsbediening. Tenslotte vind ik de uitstraling van de afstandsbediening absoluut niet in verhouding met het apparaat. Een goedkoop plastic prul.

LeXerxes 15-01-2011

Wat een hopeloos apparaat.... Wel mooi om te zien.

De afstandsbediening is echt heel langzaam. Je kunt een knopje indrukken en ondertussen even naar de keuken om wat te drinken in te schenken. Oh nee, toch niet, want het ding is niet alleen langzaam, hij is ook onbetrouwbaar. Soms doet hij gewoon helemaal niets. Dat ligt trouwens niet aan de afstandbedieding. Nadat ik een andere remote had geprogrameerd, bleef ik hetzelfde probleem houden.

Nouja, dan maar zonder afstandbediening. Oh, de fraaie knopjes op het apparaat doen het niet beter dan die op de afstandbediening. En, kijk nou, het display doet het soms wel, soms niet. Zo zie je hem wel, en zo zie je hem niet. Lekker handig.

Leuk om te gebruiken is de DLNA functie. Of liever gezegd, dat zou leuk zijn als de bediening iets sneller was. Een beetje bladeren door de folders op je pc is nu meer een langzame foltering.

Tel daarbij dat niet herkennen van de indeling op een cd ook helemaal geen eenboudige opgaaf voor dit Philipswonder blijkt: die wordt niet altijd herkend, wat in combinatie met de langzame en onbetrouwbare bediening tot geestige tafereeltjes leidt: deze eigenaar heeft al een paar keer stampend in de kamer gestaan. Want hoe kun je nu luisteren naar nummer 5 of 6 van een cd....?

Als alles werkt, is het wel een lust voor het oog en samen met mijn NAD versterker komt er ook mooi geluid uit. Dat laatste komt trouwens meer voor rekening van de NAD, met een oudere Sony versterker was het geluid niet heel indrukwekkend.

Ik ga maar eens kijken of het wat wordt met de garantie op dit ding. Gezien mijn ervaringen met
Ondertussen boeken we deze investering in de categorie "verlies" en ga ik maar op zoek naar iets echt moois. Suggesties?

KvanBaaren 02-01-2011

Sinds enkele maanden heb ik de BDP7500S2 in bezit. Ik ben er erg tevreden over. Klachten over het wegvallen van geluid of beeldscherm dat achter blijft heb ik niet. Ik heb nog niet veel blu ray films, maar degene die ik heb (o.a. Avatar) zijn echt super qua beeld. Ik vind alleen het automatisch laden van de film bij het opstarten van de speler erg irritant. Maar dat is te verhelpen door de film na het kijken gewoon uit de speler te halen.

Ik gebruik de speler meer voor NETtv en voor het streamen van muziek en foto's vanaf mijn pc (DLNA server). Ik heb hiervoor de WUB1110 dongle (draadloos). Nu kan ik mijn muziek direct afspelen via mijn Marantz 5004. Echt geweldig. Het was even zoeken naar een goed programma om te kunnen streamen. Op internet is de informatie hierover erg beperkt en Windows Media Player 11 dat werkt echt super traag! Ik heb nu Tversity. Dit is gratis en werkt heel makkelijk en snel.

Bij NETtv vind ik het wel vreemd dat je bij RTL-gemist nog steeds geen hoofdstukken kunt doorzetten: je moet het programma in één keer kijken. Dit kan bij uitzending gemist van Ned 1, 2 en 3 wel. Ook veranderd bij NETtv regelmatig het land waar ik woon in Oostenrijk of Duitsland. Maar telkens na updaten zijn er weer nieuwe features, dus dat zal wel goed komen.

Al met al een erg goede blu ray speler. De consumentenbond was ook erg tevreden over de MK1. Met alle uitbreidingen op de MK2 (o.a. 3D) is dit echt een apparaat met veel mogelijkheden.

RonaldvD75 01-01-2011

Fantastisch produkt. Heb verschillende .mkv bestanden afgespeeld en dit gaat perfect. Had hiervoor een Egreat EG-M34A mediaplayer, maar de opstarttijd daarvan was 45 sec tot 1 minuut, voordat ik een film kon starten. Dit apparaat start echt supersnel op. En binnen 10 sec. start ik een .mkv bestand :) Helemaal top. Traagheid van de afstandsbediening ervaar ik zelf niet. Alleen in het begin als je naar de USB schijf gaat, omdat hij dan alle bestanden aan het sorteren is. Maar als dit eenmaal gebeurd is, dan gaat dit vlot. Net zoals de TV.
Gebruik deze Blu-Ray speler met een Panasonic TX-P42G20ES en een Yamaha RX-V667 receiver.
Wel moet je opletten dat je een HDMI 1.4 kabel gebruikt (alle 19 pins verbonden) en de >10Gbps moet er overheen kunnen. Gebruik ook een goede afgeschermde kabel. Geen flut kabel. Hiermee bedoel ik geen 150 euro kabel, maar 1 van 12,50 bijv. van tvsteunshop.nl.

R.Boon 19-12-2010

Ik heb deze nu enkele maanden in gebruik. Over het algemeen ben ik erg tevreden over deze speler op twee zaken na:

- ik merk dat het geluid soms heel kort wegvalt. Het gebeurd niet vaak (hooguit een keer per film) maar het is wel jammer. Het ligt echt aan de speler want met andere spelers heb ik het probleem (met dezelfde tv) niet.
- het schermpje werkt niet direct vanaf het starten van de speler. Geen idee waarom, maar meestal begint ie pas na ongeveer een kwartier iets weer te geven.

Zoals gezegd: verder vind ik het een erg prettige speler met prima beeld- en geluidskwaliteit.

Maxi2010 16-12-2010

Degelijke speler, dwz loopwerk/lade is voldoende stevig, behuizing is mooi compact van geborsteld alu. Het afspelen van DVD-schijfjes en Blue-Ray verloopt zeer snel. Het uitwerpen van schijfjes verloopt wat trager maar acceptabel.

Veel aansluitmogelijkheden, o.a. 7.1 analoge outputs voor AV versterkers zonder HDMI aansluitingen.

OSD is heel groot en aanwezig, dit had wat fijner/subtieler mogen zijn!

Afstandsbediening reageert soms niet/traag en voelt te licht aan wat niet prettig is. overall een perfekte speler,

mozes-jan 17-10-2010

Deze speler toont Blu-ray films, DVDs en allerlei video bestanden prachtig. Het heeft alleen een aantal manco's. De grootste daarvan is de responstijd van de besturing. Er zit vaak 1 á 2 seconden tussen de druk op het knopje en de reactie. En dat gaat al heel snel de keel uit hangen. Zo mis je vaak waar je wilt zijn als je fast forward of fast reverse gaat.

Nog iets geks: de knop op de afstandbediening om geluid harder of zachter te zetten werkt niet. Ik heb er een 6.1 setje aan gehangen, maar ik moet dus steeds naar de geluidsknop op de subwoofer lopen.

De BDP7500 heeft met een enkele Blu-Ray disc problemen. Een ervan is Apollo 13. Het menu wordt zo slecht weergegeven dat ik alleen via scene selection mijn weg wist te vinden naar de 2e scene en zo de film kon kijken.

NetTV is aardig, vooral om 's ochtends even de fileinfo te controleren op TomTom HD. Maar ook hier speelt de trage bediening weer parten. Youtube kijken via NetTV is verschrikkelijk. Je krijgt het wel gestart, maar daarna kom je er met jouw commando's van de afstandbediening nauwelijks meer tussen.

rawshoot 02-10-2010

Deze speler gekocht via internet, snel en goed afgeleverd. Deze speler doet precies wat hij moet doen. Ook de laatste firmware opgezet zonder problemen.
Moet wel wennen aan het de "lange" opstart tijd 5-10 sec. Verder een super speler. Een punt van aandacht is dat de speler nog niet werkt via de ab van de tv.Deze is ook een philips maar krijg hem nog niet bediend.

FrankM52 19-09-2010

Gekocht bij Correct , ontvangen op 4 Sept.j.l. volgende dag geinstalleerd , eerst prachtige beelden en geluid, daarna ben ik versie 1.32 gaan uploaden voor dit apparaat, en toen ging alles mis, speler deed helemaal niets meer , zat ook nog dvd in , kreeg ik er ook niet meer uit, voldgende dag weer teruggestuurd naar Correct, wacht nu op nieuw speler, maar die upload zet ik er niet meer op

Rich1965 07-09-2010

Let op dit gaat om de 7500S2 (=Mk2) versie. Deze heeft extra's t.o.v. de 7500.
Het HD beeld is perfect. Orginele DVD's zien er ook mooier uit door upscaling.
Wat echt super is dat mijn externe NTFS HD schijf gezien wordt door de BDP7500S2 en deze dus ook als een mediaspeler te gebruiken is.
Dit kan ook via het DLNA protocol vanuit het netwerk (nog niet getest).
Extra is NetTV, voor het bekijken van youtube filmpjes, buienradar, uitzending gemist en andere diensten.
Wat ik apart vind is dat de firmware update via USB (nog) niet werkt en via internet wel naar versie 1.30 gaat. Op de Philips site staat dat versie 1.32 beschikbaar is, maar die krijg ik er niet op.
De menusturing vind ik omslachtig en de afstandbediening doet een beetje goedkoop aan. Verder een veelzijdig en compleet apparaat met een goede performance in zowel beeld als geluid.
Correct biedt dit model aan voor €199,- daarom kreeg ik hem bij BCC ook voor die prijs mee.